Monday, August 24, 2009

گواهی پایان دوره دبستان

بگو چی پیدا کرده‌ام. لابلای همه احکام کارگزینی و فیش‌های حقوقی ۳۰ و چند سال خدمت صادقانه‌اش... لابلای جزوه‌های درس شیمی و جبر مربوط به دهه ۱۳۳۰-۱۳۴۰ و رزومه کاری‌اش که شامل گواهی پایان تمام دوره‌هایی که شرکت مخابرات ایران آنها را برگزار کرده می‌شود... حتی فکرش را نمی‌کنی... چیزی پیدا کرده‌ام که از کارت پایان خدمت در حال پودر شدنش و تمامی مدارک دبیرستان و کارنامه‌های کنکورش بامزه‌تر است.
من گواهی پایان دوره ششم ابتداییش را پیدا کرده‌ام. با عکس منحصر به فردی از دوران کودکی فراموش‌شده‌اش. عکسی از غلامحسین جوان (کودک، در حقیقت) با کله کچل و کت و شلواری که در عکس سفید به نظر می‌رسد. عکسی که در آن با نگاهی جدی و در عین حال کمی هراسان به دوربین خیره شده. عکسی که با بزرگسالی و پیریش در دماغی عقابی و چشم و ابرویی سیاه مشترک است.
اگر بود کلی می‌خندیدیم. اگر بود کلی مسخره‌بازی در می‌آوردیم. هیچ‌وقت هم اعتراض نمی‌کرد. با ما می‌خندید. به اینکه ما بهش اطمینان بدهیم که در کودکی فوق‌العاده زشت بوده اهمیت نمی‌داد. این عکس در هر موقعیت دیگری می‌توانست مایه تفریح کل خانواده باشد.
حالا دیدن این عکس اشک به چشمم می‌آورد. شاید دلم برایش تنگ شده. ه

4 comments:

Anonymous said...

farzaneh ... akhe ... manam hamishe ba dadasham mishestim axaie bachegye babam o amoom o maskhare mikardim migoftim kallatoon bozorge cheghadr :D
ghorboonet beram elahy , enghadr ghosse nakhor :* nemidoonam mishe ya na vali hich jomleie digeiy balad nistam begam.

Lily said...

zoonkkk, yadete man chejuri ghaza mikhordam? yadete ye bar dashti ghaza khordan e mano sare mize nahar etoon maskhare mikardi? :D yadete badesh chi shod? :D
nemidunam chera yaade oon oftadam! havijoori!
ghorboonet beram ke delet tang shode :*

Lily said...

che jor'ati dari albatte ke rafti soraghe un vasayel :*

Unknown said...

albatte man tosie mikonam ke hamechio berizi tuye ye kise o daresho mohkam bebandi. injuri buye babayi dirtar mire.. albatte kolaahe babaye man hanuz yekam bush ro mide, shaayadam bush tu damaaghe man munde..